Posted by: mihaimuscalu | October 16, 2009

Un Soare prins în Lună


E frig. O pulbere albă se asterne pe pământ și reușește să-mpietrească sufletele adormite de cenușa tinereții. Îmi țin mâinile impreunate incercând să le opresc din tremuratul nebun al fricii de întuneric. Se intrevede undeva în capăt o beznă nemiloasă, o gaura de vierme colosală, neantul ca mormânt al tuturor minciunilor ce s-au rostit prin case de oameni și lăcașuri ale unor divinități. Vortexul întâmplărilor și avalanșa timpului mă deposedează de orice atu de care cred că pot dispune. Fără șanse reale de persistență continui să mă scald în marea amăgirilor și să beau din izvorul visurilor fantastic de reale. Rapid, inevitabil și violent mă rotesc în centrifuga cu atomi și nicăieri nu-i nicio ușă. Un loc fără pereți, fără ferestre, fără o rază de lumină dătătoare de speranță. Un fluviu imens și violent ce prinde tot ce e născut și plimbă cu ai săi curenți soarele prins în lună.

Plămânii se tot mișcă, inima se contractă, fluidele curg pe verticală, corzile vocale se rup atunci cand strig fără să-mi desfac buzele. Apăs o clapă de pian, ciupesc o coardă de chitară, fluier un marș ce anunță că nu există o soluție finală. Nu mă regăsesc pe sine, spulber nori visători ce zboară așteptând să se dezintegreze, mă înstrăinez în locul în care totul e nimic.

Am împietrit de frig, am asteptat să ningă și am devenit om de zăpadă, apoi o statuie de piatră într-un deșert torid, un fir de nisip în calota oceanului înghețat, o moleculă de apă pe Marte, o particulă subatomică în galaxia Andromeda, o planetă într-un univers paralel.

Leave a Reply

Categories

